Reklamace

Vrácení zboží (odstoupení od smlouvy)

1. Jako spotřebitel můžeš tzv. odstoupit od kupní smlouvy. To ve zkratce znamená, že se kupní smlouva „zruší“ – ty mi vrátíš zakoupené zboží a já tobě peníze. Pro toto odstupování platí následující pravidla. 

2. Odstoupit od smlouvy nejde u některého typu zboží – je to dané jeho povahou. Jedná se hlavně o zboží, které jsem ti vyrobila podle tvých požadavků nebo přizpůsobila tvým osobním potřebám (například kniha s věnováním).

3. Dál nejde odstoupit v případě koupě:

  • digitálního obsahu, který jsem ti dodala online.

4. V ostatních případech můžeš zboží vrátit do 14 dnů od jeho převzetí – ať už ty nebo tebou pověřená osoba (dopravce se v tomto případě nepočítá). Pokud jsem zboží dodávala po částech, tahle lhůta běží od dodání poslední části, případně posledního kusu z jedné Objednávky. 

5. Se zbožím se v rámci 14 dnů můžeš seznámit (s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností). Nakládej s ním ale přiměřeně a šetrně – tedy opravdu jen tak, jak je pro seznámení se se zbožím nezbytné, typicky jako při nákupu zboží v kamenné prodejně. 

6. Do 14 dnů mi dej vědět, že si zboží přeješ vrátit (a tedy od smlouvy nebo její části odstupuješ) - ideálně na email info@staypilgrim.cz

7. Uveďte prosím číslo objednávky, den nákupu, tvoje bankovní spojení a jak ti mám peníze poslat zpět. Důvod odstoupení uvádět nemusíš. 

8. Bezodkladně po předání (nebo alespoň prokázání předání zboží k přepravě zpátky k nám) ti vrátíme částku, která odpovídá ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání. Ze zákona mám právo vám vrátit částku, která odpovídá nejlevnějšímu způsobu dodání, který jsem mohla na e-shopu zvolit.

! Při nevyzvednutí zásilky porušuješ smlouvu, ve které jsem já svoji část splnila, a nenáleží ti tedy částka za zaplacenou dopravu.

10. Peníze ti vrátím stejným způsobem, jako jsme od tebe obdržela platbu, pokud si nevybereš jiný. 

11. Částkuti vrátíme bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Vrácení peněz ale můžu pozdržet do doby, než zboží obdržím nebo než prokážeš, že jsi ho předala k přepravě – podle toho, co nastane dřív. 

12. Zboží mi zašli (nebo jinak předej) na adresu: Kateřina Carda Kosmatová, Pod Lesem 20, Úholičky, 252 64 nejpozději do 14 dnů od odstoupení. 

13. Zboží vrať kompletní, nemělo by být upravené, opotřebené nebo poškozené: mám právo posoudit, zda je vracené zboží nepoškozené, neporušené a jestli jsi svým neadekvátním zacházením nesnížila jeho hodnotu. Pokud zboží nesprávným zacházením poškodíš nebo opotřebíš, můžu po tobě chtít náhradu škody a započítat ji proti vracené částce.

14. Náklady na vrácení zboží zpět neseš ty. 

15. Pokud odstoupíš od koupě zboží, ke kterému jsem ti poslala dárek, poslala jsem tenhle dárek s tzv. rozvazovací podmínkou: v případě odstoupení od kupní smlouvy nebo její části se tedy rozvazuje i darovací smlouva. Prosíme, dárek mi pošli zpět spolu se zbožím, pokud se nedomluvíme jinak. Opět mám právo případnou škodu započítat proti vracené částce.

16. Můžu od smlouvy odstoupit před tím, než ti objednané zboží dodám, pokud existují objektivní důvody, proč nemůžu zboží dodat. To jsou hlavně důvody na straně třetích osob (dopravců nebo dodavatelů). 

17. Vlivem vnějších okolností, které nemůžu ovlivnit (například války, přírodní katastrofy, epidemie apod.) se také může stát, že dojde k významné změně ceny, termínů nebo jiných okolností doručení. V takovém výjimečném případě si také vyhrazuju právo od kupní smlouvy odstoupit.

 Jak reklamovat vady

1. Odpovídám za to, že zboží (a tím myslím i digitální obsah) nemá při převzetí vady. To znamená, že v době, kdy ho přebíráš, zejména:

  • odpovídá objednávce (je to požadovaný produkt v dohodnutém množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě, případně má další ujednané vlastnosti nebo vlastnosti, které můžeš rozumně očekávat i s ohledem na moje reklamy)
  • se hodí k dohodnutému nebo požadovanému účelu
  • se hodí k účelu, pro které se zboží tohoto druhu obvykle používá
  • má dohodnuté příslušenství, balení, případně pokyny k použití, jsou-li zapotřebí
  • odpovídá jakostí nebo provedením vzorku či předloze
  • vyhovuje právním předpisům

2. Pokud jsem tě před koupí výslovně upozornila, že se některá vlastnost věci liší a ty jsi s touto vlastností souhlasila, nejde zboží pro tuto vlastnost reklamovat. Také nejde věc reklamovat pro vady, pro které byla zlevněna a já jsem tě na tento důvod zlevnění předem upozornila.

3. Obecně se při reklamacích snažím vycházet maximálně vstříc , a to i nad rámec zákona, řekněme si ale na co máš ze zákona vždycky právo:

4. Pokud se vada projeví do 1 roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při převzetí, ledaže je to z povahy produktu nebo vady vyloučeno. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžeš v případě (oprávněné) reklamace používat.  

5. Věc můžeš reklamovat, pokud se vada projevila do 2 let od převzetí. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžeš v případě (oprávněné) reklamace používat.  

6. Vnitrostátní právo některých jiných zemí může stanovit přísnější úpravu reklamací, která se řídí podle příslušného bydliště spotřebitele.

Jak reklamaci uplatnit

1. Zboží můžeš reklamovat jakkoliv. Napiš mi e-mail nebo dopis. E-mail na info@staypilgrim.cz je rozhodně nejlepší volba.

2. Prosím, dejte mi vědět:

  • tvoje kontaktní údaje, na které se mám ozvat, jakmile bude reklamace vyřízena
  • jak se vada projevuje a kdy jsi na ni přišli
  • jak si přeješ reklamaci vyřídit
  • budu potřebovat i jakýkoliv doklad nebo jiné prokázání nákupu

3. Vadné zboží mi ideálně nafoťte nebo natočte. Většinou to pro posouzení reklamace stačí a celý proces to urychlí. Pokud ho přesto budeš chtít poslat nebo jakkoliv jinak doručit, máte na to samozřejmě právo.

4. Pokud ti reklamaci uznám jen na základě fotky nebo videa, zboží mi zpátky posílat nemusíš. Ledaže bych tě o to požádala.

5. Při reklamaci ti pošleme elektronické písemné potvrzení o uplatnění reklamace, poté také o jejím vyřízení.  

Co můžeš požadovat

  1. V první řadě po mě můžeš chtít opravu, doplnění nebo výměnu zboží. 
  2. Pokud je zvolený způsob nemožný (například zboží už není v prodeji) nebo nepřiměřeně nákladný (například stačí jen dodat příslušenství, které jsme zapomněli přibalit), můžu tvojí volbu upravit.
  3. Můžeš taky chtít přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit. A to v těchto případech:
  • vadu jsem odmítla odstranit nebo ji neodstranila řádně v předpisy stanovené lhůtě, případně je zjevné, že to odstranit nezvládnu nebo nestihnu
  • vada se projevuje opakovaně
  • vada je podstatná

Odstoupit od smlouvy nejde (a máš tedy jen nárok na slevu), pokud je vada nevýznamná. Má se ale obecně za to, že je vada významná.

Jak vyřídím reklamaci

  1. Reklamaci vyřídím bezodkladně, nejpozději ji musím vyřídit do 30 dnů, pokud se nedomluvíme jinak. V opačném případě můžeš odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
  2. O vyřízení reklamace tě budu informovat na tvých kontaktních údajích, které jste vyplnila při reklamaci.