Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
Vítej, jsem Kateřina Carda Kosmatová, IČ: 88881784 se sídlem ve Strunkovicích nad Blanicí, Družstevní 224.
Kontaktovat mě můžeš na e-mailu: info@staypilgrim.cz. a na telefonu 737 995 040, ale za email budu vždycky radši.
Provozuju e-shop na adrese www.staypilgrim.cz.
Úvodem
- Tyto podmínky upravují naše vztahy, pokud na e-shopu nakoupíš a jsou součástí kupní smlouvy. Pokud se společně nedomluvíme jinak, než je psáno - pak bude mít naše dohoda přednost.
- Tyto obchodní podmínky platí pro spotřebitele.
- Pokud nenakupuješ jako spotřebitel, platí pro naše vztahy obecná právní úprava. Tu najdeš hlavně v občanském zákoníku. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku ale nepoužijeme. To znamená, že tvojí objednávku na našem e-shopu musím ještě potvrdit, aby mezi námi vznikla smlouva.
- Pokud tě zajímají informace o práci s osobními údaji, najdeš jí na webu, v patičce.
Omezení pro platbu a doručování
- Na e-shopu jde platit:
- kartou
- okamžitým bankovním převodem
- bankovním převodem
2. Zboží doručuji jen na území České republiky, pokud se nedomluvíme jinak.
3. Zboží si můžeš vyzvednout i na českých výdejních místech Zásilkovny.
- Na Googlu a sociálních sítích můžeš najít recenze od čtenářů knihy. Jsou psané uživateli na platformách, na které nemám vliv, a tak tyhle recenze nejde z mojí strany reálně ověřit. Díky, že to chápeš.
Zboží
- Na e-shopu najdeš informace k vybranému produktu, termínu doručení a ceny. I přesto s tebou můžu uzavřít kupní smlouvu za jiných podmínek, které si sjednáme zvlášť.
- Pokud je produkt na e-shopu uvedený jako rozbalený, otevřený, s vadou nebo s jiným obdobným důvodem pro jeho zlevnění, prosím, myslete na to, že z tohoto důvodu ho nemůžeš zpětně reklamovat.
- Ceny zahrnují všechny daně a poplatky, kromě nákladů na doručení. Ty najdeš dál, v rámci nákupního procesu.
- Pokud někde uvádím cenu, kterou jsem zjevně spletla, tato cena mě nezavazuje a smlouva mezi námi nevznikla, případně od ní můžu odstoupit.
- E-kniha je dostupná ve formátech epub a PDF.
Objednávka
- Požadované zboží vlož do košíku. Provedu tě objednávkovým procesem krok za krokem.
- V nákupním formuláři najdeš informace o zboží, množství a ceně, zvolíš způsob dopravy a tím zjištíš konečnou částku, která obsahuje cenu za zboží a náklady na jeho dodání. Na základě těchto informací vytvoříš objednávku (dál „Objednávka“).
- Před odesláním Objednávky si můžeš údaje zkontrolovat a změnit.
- Objednávku odešleš proklikem na tlačítko „Objednat s povinností platby“.
- To, že k nám tvoje Objednávka dorazila, ti potvrdím e-mailem. Kupní smlouvu ale uzavíráme až s druhou e-mailovou zprávou o tom, že tvojí Objednávku beru a pracuji na ní.
- Pokud mi bude Objednávka připadat neobvyklá (např. kvůli množství, neobvyklým parametrům apod.), můžu tě kontaktovat s žádostí o dodatečné potvrzení. V takovém případě kupní smlouvu uzavřeme až okamžikem vzájemného potvrzení této objednávky.
- Náklady na dálkovou komunikaci v souvislosti s Objednávkou si hradíš sama. Tyto náklady se ale nijak neliší od běžných sazeb.
Doručení
- Zboží ti dodám způsobem, který si v košíku vybereš, ve stanoveném termínu, na zadanou adresu.
- Zboží můžeš převzít i osobně, na zvoleném výdejním místě dopravce.
- Mysli, prosím, na to, že stejně jako já mám povinnost ti zboží řádně doručit, ty máš povinnost ho převzít. Pokud tuto povinnost porušíš, mám právo po tobě vymáhat náhradu škody. Tedy například vícenáklady spojené s marným doručením (a to třeba i opakovaným) nebo přiměřené náklady na skladování věci. Taky mám možnost od smlouvy odstoupit.
- Prosím, zboží si hned po převzetí zkontroluj a jakékoliv vady mi, ideálně bez zbytečného odkladu, dejte vědět. Vyřešíme je v rámci reklamačního procesu. Rychlá reakce a dokumentace z tvojí strany mi pomůže věc řešit i s byznysovými partnery. Děkuju ti.
- E-knihu ti zpřístupním po úhradě ceny tak, že je jí pošlemu e-mailem. Bude ti k dispozici bez časového omezení.
Platba
1. Informaci o ceně zboží včetně DPH uvádím vždy u nabídky daného produktu.
2. Kupní cenu a náklady na dodání zboží můžeš uhradit:
- platbou kartou online
- okamžitým bankovním převodem
- bankovním převodem
3. Cena je splatná při uzavření smlouvy. Zboží zasílám a lhůty pro dodání mi začínají běžet po připsání celkové ceny na můj účet.
4. Pro každou platbu ti vystavím daňový doklad. Ten ti pošlu v elektronické podobě na zadanou e-mailovou adresu.
Vrácení zboží (odstoupení od smlouvy)
1. Jako spotřebitel můžeš tzv. odstoupit od kupní smlouvy. To ve zkratce znamená, že se kupní smlouva „zruší“ – ty mi vrátíš zakoupené zboží a já tobě peníze. Pro toto odstupování platí následující pravidla.
2. Odstoupit od smlouvy nejde u některého typu zboží – je to dané jeho povahou. Jedná se hlavně o zboží, které jsem ti vyrobila podle tvých požadavků nebo přizpůsobila tvým osobním potřebám (například kniha s věnováním).
3. Dál nejde odstoupit v případě koupě:
- digitálního obsahu, který jsem ti dodala online.
4. V ostatních případech můžeš zboží vrátit do 14 dnů od jeho převzetí – ať už ty nebo tebou pověřená osoba (dopravce se v tomto případě nepočítá). Pokud jsem zboží dodávala po částech, tahle lhůta běží od dodání poslední části, případně posledního kusu z jedné Objednávky.
5. Se zbožím se v rámci 14 dnů můžeš seznámit (s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností). Nakládej s ním ale přiměřeně a šetrně – tedy opravdu jen tak, jak je pro seznámení se se zbožím nezbytné, typicky jako při nákupu zboží v kamenné prodejně.
6. Do 14 dnů mi dej vědět, že si zboží přeješ vrátit (a tedy od smlouvy nebo její části odstupuješ).
7. Uveďte prosím číslo objednávky, den nákupu, tvoje bankovní spojení a jak ti mám peníze poslat zpět. Důvod odstoupení uvádět nemusíš.
8. Bezodkladně po předání (nebo alespoň prokázání předání zboží k přepravě zpátky k nám) ti vrátíme částku, která odpovídá ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání. Ze zákona mám právo vám vrátit částku, která odpovídá nejlevnějšímu způsobu dodání, který jsem mohla na e-shopu zvolit.
! Při nevyzvednutí zásilky porušuješ smlouvu, ve které jsem já svoji část splnila, a nenáleží ti tedy částka za zaplacenou dopravu.
10. Peníze ti vrátím stejným způsobem, jako jsme od tebe obdržela platbu, pokud si nevybereš jiný.
11. Částkuti vrátíme bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Vrácení peněz ale můžu pozdržet do doby, než zboží obdržím nebo než prokážeš, že jsi ho předala k přepravě – podle toho, co nastane dřív.
12. Zboží mi zašli (nebo jinak předej) na adresu: Kateřina Carda Kosmatová, Pod Lesem 20, Úholičky, 252 64 nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
13. Zboží vrať kompletní, nemělo by být upravené, opotřebené nebo poškozené: mám právo posoudit, zda je vracené zboží nepoškozené, neporušené a jestli jsi svým neadekvátním zacházením nesnížila jeho hodnotu. Pokud zboží nesprávným zacházením poškodíš nebo opotřebíš, můžu po tobě chtít náhradu škody a započítat ji proti vracené částce.
14. Náklady na vrácení zboží zpět neseš ty.
15. Pokud odstoupíš od koupě zboží, ke kterému jsem ti poslala dárek, poslala jsem tenhle dárek s tzv. rozvazovací podmínkou: v případě odstoupení od kupní smlouvy nebo její části se tedy rozvazuje i darovací smlouva. Prosíme, dárek mi pošli zpět spolu se zbožím, pokud se nedomluvíme jinak. Opět mám právo případnou škodu započítat proti vracené částce.
16. Můžu od smlouvy odstoupit před tím, než ti objednané zboží dodám, pokud existují objektivní důvody, proč nemůžu zboží dodat. To jsou hlavně důvody na straně třetích osob (dopravců nebo dodavatelů).
17. Vlivem vnějších okolností, které nemůžu ovlivnit (například války, přírodní katastrofy, epidemie apod.) se také může stát, že dojde k významné změně ceny, termínů nebo jiných okolností doručení. V takovém výjimečném případě si také vyhrazuju právo od kupní smlouvy odstoupit.
Jak reklamovat vady
1. Odpovídám za to, že zboží (a tím myslím i digitální obsah) nemá při převzetí vady. To znamená, že v době, kdy ho přebíráš, zejména:
- odpovídá objednávce (je to požadovaný produkt v dohodnutém množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě, případně má další ujednané vlastnosti nebo vlastnosti, které můžeš rozumně očekávat i s ohledem na moje reklamy)
- se hodí k dohodnutému nebo požadovanému účelu
- se hodí k účelu, pro které se zboží tohoto druhu obvykle používá
- má dohodnuté příslušenství, balení, případně pokyny k použití, jsou-li zapotřebí
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku či předloze
- vyhovuje právním předpisům
2. Pokud jsem tě před koupí výslovně upozornila, že se některá vlastnost věci liší a ty jsi s touto vlastností souhlasila, nejde zboží pro tuto vlastnost reklamovat. Také nejde věc reklamovat pro vady, pro které byla zlevněna a já jsem tě na tento důvod zlevnění předem upozornila.
3. Obecně se při reklamacích snažím vycházet maximálně vstříc , a to i nad rámec zákona, řekněme si ale na co máš ze zákona vždycky právo:
4. Pokud se vada projeví do 1 roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při převzetí, ledaže je to z povahy produktu nebo vady vyloučeno. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžeš v případě (oprávněné) reklamace používat.
5. Věc můžeš reklamovat, pokud se vada projevila do 2 let od převzetí. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžeš v případě (oprávněné) reklamace používat.
6. Vnitrostátní právo některých jiných zemí může stanovit přísnější úpravu reklamací, která se řídí podle příslušného bydliště spotřebitele.
Jak reklamaci uplatnit
1. Zboží můžeš reklamovat jakkoliv. Napiš mi e-mail nebo dopis. E-mail na info@staypilgrim.cz je rozhodně nejlepší volba.
2. Prosím, dejte mi vědět:
- tvoje kontaktní údaje, na které se mám ozvat, jakmile bude reklamace vyřízena
- jak se vada projevuje a kdy jsi na ni přišli
- jak si přeješ reklamaci vyřídit
- budu potřebovat i jakýkoliv doklad nebo jiné prokázání nákupu
3. Vadné zboží mi ideálně nafoťte nebo natočte. Většinou to pro posouzení reklamace stačí a celý proces to urychlí. Pokud ho přesto budeš chtít poslat nebo jakkoliv jinak doručit, máte na to samozřejmě právo.
4. Pokud ti reklamaci uznám jen na základě fotky nebo videa, zboží mi zpátky posílat nemusíš. Ledaže bych tě o to požádala.
5. Při reklamaci ti pošleme elektronické písemné potvrzení o uplatnění reklamace, poté také o jejím vyřízení.
Co můžeš požadovat
- V první řadě po mě můžeš chtít opravu, doplnění nebo výměnu zboží.
- Pokud je zvolený způsob nemožný (například zboží už není v prodeji) nebo nepřiměřeně nákladný (například stačí jen dodat příslušenství, které jsme zapomněli přibalit), můžu tvojí volbu upravit.
- Můžeš taky chtít přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit. A to v těchto případech:
- vadu jsem odmítla odstranit nebo ji neodstranila řádně v předpisy stanovené lhůtě, případně je zjevné, že to odstranit nezvládnu nebo nestihnu
- vada se projevuje opakovaně
- vada je podstatná
Odstoupit od smlouvy nejde (a máš tedy jen nárok na slevu), pokud je vada nevýznamná. Má se ale obecně za to, že je vada významná.
Jak vyřídím reklamaci
- Reklamaci vyřídím bezodkladně, nejpozději ji musím vyřídit do 30 dnů, pokud se nedomluvíme jinak. V opačném případě můžeš odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
- O vyřízení reklamace tě budu informovat na tvých kontaktních údajích, které jste vyplnila při reklamaci.
Závěrem
- Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího z kupní smlouvy. V takovém případě se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, (Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 44, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz). Mimosoudní řešení se zahajuje výlučně na váš návrh, a to v případě, že se s námi spor nepodařilo vyřešit napřímo. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili svoje právo, které je předmětem sporu. Zahájit mimosoudní řešení sporu online můžete prostřednictvím platformy ODR, dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Podnikám na základě živnostenského oprávnění. Dozor vykonává živnostenský úřad a v zákonem vymezeném rozsahu Česká obchodní inspekce, na které se můžete obrátit s případnou stížností.
- Smlouva je u mě uložena, neposkytuju k ní ale přístup.
- Smlouvu uzavíráme v českém jazyce.
- Naše vztahy se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Všechna práva k webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga, produktů a dalšího obsahu a prvků, náleží mně. Zakazuji je kopírovat, upravovat nebo jinak užívat nad rámec kupní smlouvy bez mého souhlasu.
Tyto obchodní podmínky jsou ze dne 6.9.2025